Projekty szkolne 2022/2023
Projekty szkolne w roku 2022/2023
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
DUŻA ODZNAKA REGIONALNA „ŚLĄSK”
- Dużą Odznakę Regionalną mogą zdobywać uczniowie klas IV – VIII.
- Poszczególne zadania należy wykonać w roku szkolnym 2022/2023 (do końca maja)
- Realizację zadań należy potwierdzać u nauczycieli koordynatorów.
- Aby zdobyć dużą Odznakę Regionalną należy zrealizować 10 z 12 zadań, przy czym obowiązkowa jest realizacja jednego z dwóch zadań (zadanie 1 lub 5).
- Realizacje zadań dokumentujemy w formacie doc i przesyłamy na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
- W warunkach pandemii koronawirusa wycieczki można odbyć wirtualnie (wystarczy wpisać adres strony internetowej zwiedzanego obiektu do dokumentu doc)
Uwaga ! zeszyt = dokument word w formacie doc.
W razie pytań do konkursu proszę pisać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Zwycięzca otrzyma nagrodę, a także ODZNAKĘ REGIONALNĄ z rąk PANI DYREKTOR na koniec roku szkolnego 2022/2023
Numer zadania |
Zadanie |
Sposób realizacji/dokument word/format doc |
1. |
Zdobyć pieczątkę jednego ze schronisk PTTK Beskidu Śląskiego. |
Odbić pieczątkę schroniska PTTK w zeszycie oraz wpisać datę pobytu. |
2. |
Odnaleźć i udać się na dowolne miejsce pamięci poświęcone Wojciechowi Korfantemu. |
Zrobić sobie zdjęcie na tle miejsca pamięci (np. pomnik, tablica pamiątkowa etc. ). Zdjęcie wkleić do zeszytu. Odpowiedzieć na pytanie: Kim był Wojciech Korfanty ? |
3. |
Zwiedzić Muzeum Śląskie w Katowicach. (każdy wtorek jest dniem bezpłatnego wstępu dla wszystkich zwiedzających) |
Wkleić bilet wstępu oraz napisać, co to jest bebok i podciep. Informacje można odnaleźć w czasie zwiedzania muzeum. |
4. |
Wymienić trzy zespoły muzyczne poruszające w swoich utworach tematykę związaną ze Śląskiem i śpiewające po śląsku. |
W zeszycie wpisać nazwy zespołów oraz przy jednym z nich tytuł śpiewanej przez niego piosenki. |
5. |
Zwiedzić kopalnię w województwie śląskim, która w 2017 roku została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO |
Wkleić bilet wstępu oraz poprosić przewodnika pracującego w kopalni o podpis potwierdzający odbycie wycieczki. Podać nazwę kopalni oraz miejscowość, w której się znajduje. |
6. |
Odbyć spacer po wybranym parku i zidentyfikować gatunki pięciu drzew i krzewów. |
Zasuszone i opisane liście drzew i krzewów wkleić do zeszytu oraz wpisać nazwę parku. (ewentualnie dokładną jego lokalizację). |
7. |
Zapoznać się z gwarą śląską. |
Stworzyć w zeszycie słowniczek gwary śląskiej składający się z 15 słów wraz z ich wytłumaczeniem. |
8. |
Wymienić składniki tradycyjnego śląskiego obiadu i podać przepis |
Napisać w zeszycie składniki obiadu śląskiego i podać sposób przygotowania modrej kapusty. |
9. |
Zwiedzić trzy zabytki architektury Śląska. |
W zeszycie wpisać nazwę i datę zwiedzanego zabytku. Wymagany jest podpis rodzica lub opiekuna, potwierdzający realizację zadania. Można również wkleić zdjęcie przedstawiające zabytek. |
10. |
Narysować herb Katowic. |
Narysować w zeszycie herb Katowic. |
11. |
Odwiedzić średniowieczny zamek w Będzinie. |
Zwiedzić zamek i wieżę w Będzinie. Wkleić bilet wstępu na wieżę. Na podstawie legendy: http://www.legendyzwypraw.pl/legenda-o-borucie-na-bedzinskim-zamku/ wyjaśnij, skąd wzięła się nazwa przepływającej tamtędy rzeki. |
12. |
Odpowiedzieć, kiedy nastąpiło otwarcie wyjątkowego obiektu w Katowicach -perły architektonicznej i symbolu miasta. |
Podać nazwę obiektu, datę otwarcia i naszkicować go w zeszycie. |
Koordynator projektu mgr Małgorzata Jóźwiak
PROJEKT EDUKACYJNY „JAK TO JEST ZROBIONE – PŁUCA, MÓZG, SERCE” dla klas VII i VIII, I półrocze roku szkolnego 2022/2023
„Jak to jest zrobione – płuca, mózg, serce”
Projekt przeznaczony jest dla uczniów klas VII i VIII, rok szkolny 2022/2023
Polega na wykonaniu modelu wybranego narządu, zademonstrowanie jego działania oraz omówienie budowy i funkcji.
Cele projektu:
- zdobywanie i rozwijanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych narządów,
- rozbudzanie zainteresowania funkcjami i działaniem układów obecnych w ciele człowieka,
- promowanie zdrowego stylu życia,
- tworzenie warunków do samodzielnego poznawania poprzez obserwacje, eksperymentowanie, eksplorowanie,
- rozwijanie kreatywności, twórczości i wyobraźni.
Koordynator projektu mgr Małgorzata Jóźwiak
PROJEKT EDUKACYJNY „Najdziwniejsze zwierzęta świata”
dla klas VI, rok szkolny 2022/2023
„Najdziwniejsze zwierzęta świata”
Projekt przeznaczony jest dla uczniów klas VI, rok szkolny 2022/2023
Polega na wykonaniu prezentacji multimedialnej lub lapbooka na temat najdziwniejszych zwierząt – pod względem wyglądu, miejsca występowania i sposobu życia – występujących na naszej planecie.
Cele projektu:
- wzbudzenie zainteresowania otaczającym światem i poszerzenie wiedzy o zwierzętach,
- poznanie najdziwniejszych zwierząt na świecie i ciekawostek z ich życia,
- podnoszenie umiejętności w zakresie pracy z komputerem i przygotowaniem prezentacji multimedialnej,
- rozwijanie kreatywności i twórczej wyobraźni.
Koordynator projektu mgr Małgorzata Jóźwiak
KONKURS SZKOLNY „POZNAJĘ OTACZAJĄCY ŚWIAT SWOIMI ZMYSŁAMI”
dla klas VII i VIII w roku szkolnym 2022/2023
KONKURS SZKOLNY „Poznaję otaczający świat swoimi zmysłami”
Cele konkursu
- Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie nauk o człowieku.
- Kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
- Rozwijanie sumienności i zdyscyplinowania w trakcie wykonywania zadania.
- Rozwijanie kreatywności, twórczości i wyobraźni.
Konkurs adresowany jest do uczniów klas VII i VIII.
Tematem konkursu jest prezentacja świata odbieranego przez nasze zmysły, wskazanie jak ważna jest ich rola w naszym życiu oraz jak istotne jest zachowanie ich w zdrowiu.
Praca może być przedstawiona w formie lapbooka, plakatu lub albumu.
Technika wykonania i format są dowolne.
Pracę konkursową należy złożyć do 15 maja 2022 r. u nauczyciela biologii.
Wszyscy Uczniowie biorący udział w konkursie otrzymają ocenę. Za zajęcie I, II, III miejsca przewidziano dyplomy i nagrody rzeczowe.
Organizator konkursu, mgr Małgorzata Jóźwiak
KONKURS SZKOLNY „JAK ROŚLINY I ZWIERZĘTA SPĘDZAJĄ ZIMĘ”
dla klas V – VI w I półroczu roku szkolnego 2022/2023
KONKURS SZKOLNY „JAK ROŚLINY I ZWIERZĘTA SPĘDZAJĄ ZIMĘ”
Cele konkursu
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych Uczniów.
- Poznawanie nowych gatunków roślin i zwierząt.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy.
- Propagowanie aktywności na świeżym powietrzu.
Konkurs adresowany jest do uczniów klas V – VI.
Pracę konkursową należy złożyć do 15 grudnia 2022 r. u nauczyciela biologii.
Zadanie konkursowe
Wykonanie lapbooka, w którym należy umieścić informacje na temat sposobu, w jaki rośliny i zwierzęta spędzają zimę. Można wykorzystać swoje zdjęcia, np. ptaków.
Technika wykonania i format są dowolne.
Wszyscy Uczniowie, biorący udział w konkursie, otrzymają ocenę celującą. Za zajęcie I, II, III miejsca przewidziano dyplomy i nagrody rzeczowe.
Organizator konkursu, mgr Małgorzata Jóźwiak